The Witchwood analiza #6 – Hunter i Warrior specijal!

The Witchwood analiza #6 – Hunter i Warrior specijal!

Evo nas ponovo posle pauze od nekoliko dana, nastavljamo sa analizom The Witchwood karata. Vaš autor je imao jako puno obaveza, između ostalog, uradili smo i specijalan intervju sa Hearthstone dizajnerima, koji možete pročitati ovde.

Pošto smo trenutno u zaostatku sa analizom u odnosu na broj prikazanih karata, a želimo da pokrijemo što je više moguće karata pre izlaska ekspanzije, moraćemo malo i da se zgusnemo sa brojem karata po tekstu, što znači da ćemo ovoga puta pričati o čak deset novih!

I to o kartama iz dve klase koje su imale najslabije prisustvo u meti poslednjih meseci, ali se čini da će sa Standard rotacijom i novom podrškom koje dobijaju u The Witchwood ekspanziji, ponovo dobiti svoje mesto pod suncem. Kao što ste već videli u naslovu, današnja tema su Hunter i Warrior.

O nekim od ranijih Warrior i Hunter karata koje smo do sada videli u ovom setu smo već pričali u ovom tekstu, kada smo se dotakli Rush mehanike, sa kojom ćemo se baviti i danas. Ukoliko ste zaboravili, Rush je isto kao i Charge, samo što važi samo za napad na miniona. Dakle Minion sa Rush mehanikom može da napada odmah kada uđe u igru, ali samo minione, što je Blizzardov vrlo elegantan način da balansira Charge mehaniku i stvori neke veoma zanimljive karte i ideje.

Pošto nas čeka jako dug tekst, nećemo vas više daviti, već prelazimo na nove karte.

 

Woodcutter’s Axe

 

Ah, karta zbog koje je Fiery War Axe morao da umre. Šalimo se, naravno, FWA je jednostavno bila neverovatno jaka karta koju Warrior igrači nikada nisu imali potrebe da izbace iz špila, što je bilo jako nezdravo za raznovrsnost Warrior buildova, i zanimljive karte kao što je ova se nikada ne bi igrale da još uvek imamo staru Fiery WIN Axe.

Ovako, drvosečina sekira deluje kao veoma zanimljivo i primamljivo oruđe za potencijalne nove Tempo Warrior špilove, koji se sa svakom novom kartom sve jasnije i jasnije kristališu kao glavna tema ove ekspanzije, kada je Warrior u pitanju. Kao glavno oruđe koje je Warrior dobio kako bi se vratio svom “Tempo” arhetipu, ističe se Rush mehanika.

Karta je funkcionalno veoma slična Shamanovom oružju Powermace iz GvG seta, koji je u to vreme bio jedna od ključnih karata u Mech/Aggro Shamanu tog doba. Powermace je svakako moćnija karta, ali i jednu manu skuplja.

Ukoliko novi Tempo Warrior sa Rush minionima postane Tier 1/2 špil, nema sumnnje da će Woodcutter’s Axe biti jedna od ključnih karata u njemu. Činjenica da je efekat Deathrattle, sa jedne strane onemogućava da kombinujemo karte u istom potezu, ali nam daje prostora da planiramo unapred, slično kao što smo to nekada radili sa legendarnim oružjem Deaths Bite.

U suštini, već vidimo veoma moćan Tempo špil, gde se ovo oružje sjajno nadovezuje na narednih nekoliko poteza Warriora, sa minionima kao što su Militia Commander i Redband Wasp, ali i novom legendarnom o kojoj ćemo govoriti ispod. Woodcutter’s Axe omogućava ovim kartama da bolje trejduju i potencijalno prežive trejd, usput i sam čisteći neke sitne smetnje sa dva puta po 2 damage. Ne treba zaboraviti ni Muck Hunter, o kome smo takođe pričali ranije, koji ima potencijal da bude odlična karta upravo u Tempo Warrioru.

Jedina mana koju ovde vidimo je to što ćemo ponekada morati neefikasno da trejdujemo ili da napadnemo protivnika u heroja, kako bi aktivirali Deathrattle, i tako usput izgubimo mali value, ali će se to dešavati retko i neće biti previše strašno.

 

Deadly Arsenal

Karta koja se pojavila na 1. april, pa su mnogi pomislili da je neka šala jer zaista deluje jako loše, zapravo – jeste loša.

Koliko je loša? Pa, dovoljno je pogledati vrhunsku Mage kartu Dragons Fury, koja je stigla prošle ekspanzije, i koja je konceptualno jako slična ovoj. Ne samo što košta jednu manu manje, već se igra u špilu gde će u proseku nanositi mnogo veći damage nego Deadly Arsenal u tom potencijalnom Warrior špilu. Dragons Fury će vam povući Blizzard, Flamestrike, Meteor i druge slične skupe Spell karte za sigurno čišćenje table, i to u špilu koji ima sinergiju sa skupim spell kartama. Sa druge strane, zaista ne vidimo Warrior špil, pa bio to i jak Control, koji će igrati samo Gorehawl kako bi ovo nanosilo 7 damage. Jeste, tu je i Arcanite Reaper za 5 damage AoE, ali da li ćete zaista staviti Arcanite Reaper u Control špil samo zbog tog komba?

Pa čak i u toj idealnoj varijanti, prosto je miljama bolja opcija dobri, stari Brawl, čak i novi Spell Reckless Flurry, koji je pouzdanije aktivirati za veliki Damage, a košta svega 3 mane. Zaista, retko kada kažem da je neka karta baš loša, ali ova je baš loša. I ne vidim scenario u kome će se desiti da bude dobra. Da košta 5 mane, opet bi bila neigriva zbog prirode Warriroa kome su jednostavno potrebni rani Weaponi sa malim Attackom, kako bi kontrolisao tablu.

Školski primer Epic pack fillera, koji čak nije ni zabavni pack filler, već jednostavno loš pack filler. Ima jedna dobra stvar doduše, a to je fenomenalni art, i prava je šteta što je potrošen na ovo smeće od karte.

 

Darius Crowley

 

Očekivano, imajući u vidu tematiku i lokaciju seta, stiže nam i čuveni Darius Crowley, i to kao Warrior legendarna.

Zaista teška karta da se pravilno oceni. Na prvi pogled smo bili razočarani i smoreni što tako kul lik dolazi na karti koja se čini tako loša i nekreativna, ali smo malo razmislili i čini nam se da Darius možda i neće biti baš toliko loš i da zapravo ima potencijala. Jedna od karata koja će potencijalno pomoći Tempo Warrioru da bude vrhunski špil, pogotovo jer ga možemo kombinovati sa Woodcutter’s Axe.

Prva reakcija mnogih je bila da je karta jako loša, jer ih je podsetila na čuvenu “meme” legendarnu The Boogeymonster, iz Old Gods seta, karta koja je postala (ne)slavna kao jedna od najgorih legendarnih u istoriji. Iako imaju sličan koncept, Darius je miljama bolja karta, to je mislimo jasno svima. Bolji statsi za manju cenu i Rush koji nam omogućava da mi diktiramo prvi trejd i iskoristimo efekat momentalno.

Najveća mana karte je svakako u tome što se +2/+2 dobija isključivo ako Darius napadne i ubije miniona, ali ne i kada minion koji ga je napao umre. Zbog toga nam se nekako čini da je ova karta mogla da prođe i sa cenom od svega 4 mane, opet bi bila fer, jer je ipak u pitanju klasna legendarna, one i treba da budu moćne. Ovako, sa cenom od 5 mana, kao da je već previše kasno da uradimo bilo šta dobro sa njim.

Sa druge strane, cena od 5 mana mu omogućava da ide u Baku špilove, koji će, kada je Warrior u pitanju, svakako biti Control Warrior, i tu Darius lako može da služi kao alat za uklanjanje dve do tri osrednje pretnje protivnika koji igra Aggro ili Tempo špil. Dakle u suštini, nije u pitanju loša karta kako se možda čini na prvi pogled, i vreme i testiranje će pokazati koliko će biti dobra, ali verujemo da ima puno potencijala, posebno ukoliko meta bude bila Aggro i Tempo orijentisana. Tako recimo, Darius je fenomenalan protiv današnjih Murloc/Aggro/Dude Paladdina i iskreno mislimo da može da postane “kralj” Tempo trejdova i borbe za tablu u Tempo/Midrange meti.

Samo se nadamo da ima neku sjajnu ulaznu animaciju i muziku, kao i vizuelni efekat kada se “buždi” prilikom ubijanja miniona.

 

Blackhowl Gunspire

 

Warrior je sada jedina klasa u igri koja ima čak dve “nežive” legendarne karte. Pored Blackhowl Gunspire, tu je i dobri stari Iron Juggernaut iz GvG ekspanzije. Ujedno, ovo je i prva građevina u igri koja je legendarna, pošto su ranije nežive Legendarne bile Mech minioni.

Šta reći o karti? Na prvi pogled, jako zabavna karta, jedna od onih gde će strimeri poput Kiblera ili Disguised Toasta da uživaju, ali svakako ne i kompetitivna karta. Mislimo da je cena nešto malo previše skupa, pogotovo zato što ovaj minion ne može ni da napada, ali sa druge strane, upravo činjenica da ne može da napada može i da utiče tako da zavara protivnika da ga ostavi na miru, a onda da krene kanonada.

Sa druge strane, kako se ovaj efekat aktivira i tokom protivničkog poteza, protivniku će biti jako teško da pravilno igra oko njega, jer svaki put kada pokuša da trejduje ili da ga ukloni sa nekim Spellom koji nanosi Damage, efekat ove karte će se aktivirati i naneće 3 Damage nasumičnom minionu ili čak i direktno samom protivnku.

Upravo zbog toga nam se čini kao da će ova karta zaista praviti čuda i neke veoma nezgodne situacije protivnicima, kada će morati da ga sklone sa table, ali neće baš biti sigurni kako to najbolje da učine.

Dakle karta ima puno kombo potencijala, i generalno potencijal da bude jako problematična za protivnika, ali prosto ima previše loše statse da bi mogla da bude ozbiljna, Kao da se Blizzard plašio šta bi sve ovakva karta mogla da učini, pa su igrali na sigurno. Da su recimo stavili 4/9 statse, ili spustil cenu za jednu manu, ovo bi već bila ozbiljna karta za razmatranje.

ps. Jedva čekamo da u Wild formatu uradimo na praznoj tabli burst kombo sa ovom kartom i Bouncing Blades!

 

Rat Trap

Uvek volimo kada vidimo da Secret klase dobiju novi Secret, odnosno u slučaju Huntera, novu zamku. Možda na prvi pogled deluje loše, ali zapravo i nije toliko. Glavni problem je svakako u tome što će protivnik lako provaliti koja je zamka u pitanju, i onda će prosto igrati oko toga, a vi ostati sa mrtvom kartom u igri.

Naravno, ponekad je i sama činjenica što ste ograničili protivika na dve karte po potezu odlična stvar, ali u 99% slučajeva većina špilova ne igra više od dve karte po potezu, a kada krenu da igraju tri ili više, tada će  možda već da bude i kasno. Iako na prvi pogled ovo deluje kao blagi kaunter za neke kombo špilove, nama ovo ima više smisla protiv aggro/token/tempo špilova, koji su u stanju da brzo “pljunu” celu ruku na tablu, pa tako često turn 3 ili 4 odigraju po tri i više karata. Ovo je recimo posebno slučaj sa raznim varijacijama agresivnog Paladina, koji želi što pre da se otarasi ruke kako bi imao maksimalnu vrednost iz Divine Favor. Slična je stvar i sa recimo Tempo Mage špilovima, koji uz Sorcerers Apprentice i Mana Wyrm često odigraju još po koji Spell. Slično je i sa Priestom i Rogueom, koji neretko imaju poteze sa 3+ karata odigranih, ali ne tako rano u partiji kao što to čine aggro špilovi.

Kao što smo već ranije naučili kod Mage i Hunter Secreta, njihova glavna snaga često leži u samom strahu od pretnje i često će i to što protivnik uopšte igra tako da ne aktivira Trap biti dovoljna vrednost. Cat Trick se pokazao kao sjajna alatka i veoma smarajuća karta za protivnike, i slična će stvar biti i ovde. Samo u obrnutom pravcu, spori špilovi često neće imati problem sa njom do trenutka kada već neće biti problem da se reše 6/6, dok će agresivniji špilovi ponekada sebe morati da ograniče ukoliko ne žele da im iskoči 6/6 sa Beast tagom.

Na kraju, treba pomenuti da je ovo jedna od onih karata koja će uvek imati veću vrednost ukoliko igrate prvi, jer u neku ruku kaunteruje i protivnički Coin.

 

Duskhaven Hunter

 

Da Duskhaven Hunter ima Beast tip miniona, bio bi sjajna karta, praktično mnogo bolji Jungle Panther. Ali iskreno, tako bi bio i previše jak. Ovo je još jedna nova “Worgen” karta iz ovog seta, odnosno karta koja okreće statse u ruci svakog poteza, što tematski predstavlja pretvaranje iz čoveka u Worgena (Vukodlaka) i obrnuto.

Tematski nam se svakako ovakve ideje jako sviđaju, to smo već napomenuli kada smo prvi put videli ovu mehaniku, ali mehanički nismo sigurni da će se previše proslaviti, svakako ne u Constructed. Stvara zanimljivu dinamiku i to nam se svakako sviđa, jer će testirati veštinu igrača da proceni da li i kada da je igra, ali nam se ne sviđa to što smo ograničeni time da moramo da čekamo poteze. Recimo, baš u ovom potezu nam treba 5/2 Stealth, kako bi pripremili lethal za sledeći potez, ali je karta u tom trenutku u “ljudskoj” formi, sa 2/5 statsima i mi tu ne može ništa.

Takve stvari će verovatno frustrirati igrače. Ipak, ova karta ima sasvim dobre state i u praksi veoma solidan efekat, tako da mislimo da će ljudi sa njom makar eksperimentisati, a svakako će biti veoma, veoma jaka Arena karta, i pomoći će Hunteru da se probije u vrh Arena mete.

 

Toxmonger

Neko možda reko Quest Hunter? The Marsh Queen je bila jedna od onih karata koje su sve svi bojali, a koja je završila kao najveći treš među Quest kartama. Posebno je po ovom pitanju bio glasan Lifecoach, koji je praktično pretio da zbog ove karte će napustiti Hearthstone. On je Hearthstone napustio, ali je karta ostala loša.

Nećemo se previše zadržavati kod toga zašto je Quest Hunter loš ( kontradiktorno dizajnirana karta u svojoj osnovi), već ćemo pre svega diskutovati u ovom “trovaču”. Ima puno karata od jedne mane koje mogu odlično da rade sa ovim minionom, tu su pre svega Worgen Infiltrator, Stonetusk Boar i Elven Archer (“one shot, one kill”, konačno!)

U suštini, karta koja je napravljena kao dodatna podrška za Quest špil, i sumnjamo da će tako nešto i dalje proraditi, ali videćemo. Fino se uklapa u turn 5 Tolvir Warden, pa onda u šestom potezu Toxmonger i dva 1-mana miniona. Problem je što mnoge ključne 1 mana karte kod Huntera napuštaju standard rotaciju. Recimo, ovo bi sjajno leglo na Fiery Bat, čiji bi Deathrattle takođe ubijao minione, a za sada nam se čini da Hunter neće dobiti dodatnu podršku u vidu novih 1-mana minona, ali ostaje nam da sačekamo i vidimo ostatak Hunter karata. Ostalo nam je da vidimo još jednu Rare i jednu Common Hunter kartu (ne računajući ove o kojima govorimo danas, i one o kojima smo račnije pričali).

Sve u svemu, karta koja u budućnosti ima potencijal, ali loši statsi i generalno “niša” efekat nam ipak odaju utisak da je samo još jedna od zanimljivih, ali neupotrebljivih karata.

 

Dire Frenzy

Sada smo već došli do jedne sasvim, sasvim solidno jake Hunter karte. Gang Up na steroidima. Na neki način, i ova karta predstavlja podršku Quest Hunter špilu, jer dobro radi sa njim i pre i posle rešavanja kvesta. Ova karta se sjajno uklapa sa bilo kojom 1-mana Beast kartom, ali i generalno sa svim Beast minionima.

Dovoljno je da pogledamo Blessing of Kings. Ista cena, samo +1/+1 manje nego BoK, ali ekstra bonus koji je fenomenalan na duže staze. Ova karta je balansirana samo zato što je Hunter karta, klasa poznata po upečatljivo lošim mehanizmima za povlačenje karata. U praktično bilo kojoj drugoj klasi bi bila nebalansirano jaka.

Da se razumemo, neverovatno je jaka i kod Huntera, ali neće biti “broken”, nego “samo” neverovatno jaka. Kombinacije su beskrajne. Dobijete Huffera iz Animal Companion, i odigrate ovo na njemu. Odlična je i sa Kathrena Winterwisp, jer možemo preko nje direktno na tablu izbaciti te nabudžene minione.

Ili odigrate Dire Frenzy na nekog 1-mana miniona (recimo Stonetusk Boar), i zatim sledeći potez povučete te nabudžene minione sa Tolvir Warden. Ili recimo Dire Mole, to su tri 4/7 Best miniona za 1 manu!

Nekima je padala na pamet i kombinacija sa Hunting Mastiff, ali je već odavno rečeno da samo prva kopija Echo karata zadržava bilo kakve promene, svaka sledeća “Echo” kopija ima svoje osnovne statse i cenu (to važi za sve efekte na Echo kartama, ne samo u ovom slučaju).

Jedva čekamo da vidimo kakav će se deck iskristalisati oko ove karte, i već vidimo neki zanimljiv, Tempo/Midrange Hunter špil koji se vraća u Tier 1 ili 2 metadeckova.

 

Wing Blast

Još jedna jaka Hunter spell karta, koja će pomoći ovoj klasi da se vine u vrh mete. Karta koja nudi jako puno mogućnosti za Tempo swing poteze, jer je uslov relativno lako ostvarljiv, pogotovo što nije bitno da li je umro vaš ili protivnički minion.

Ono što je pogotovo dobro kod ove karte je što se nećete osećati toliko loše i kad baš budete morali da je odigrate i kao “4 mane, nanesi 4 štete minionu”, jer i tad je prolazno kad zagusti. Sa druge strane, tempo koji nudi cena od 1 mane za 4 damage je neverovatan i zbog toga je ovo još jedna karta koja će oblikovati novi Midrange/Tempo hunter špil o kome ovde pričamo sve vreme.

Uz Flanking Strike, Hunter ima dve veoma snažne “midgame” tempo removal opcije, koje će mu omogućiti da on bude taj koji kontroliše tablu, nešto što je Hunterov cilj kao klase i generalni dizajnerski pravac.

 

Emeriss

 

Stigosmo nekako i do poslednje karte u današnjem tekstu, u kome smo pričali o čak deset karata! Zmaj Emeriss, i to u Hunteru kao legendarna!

Nema sumnje da karata deluje veoma moćno, sa efektom koji izaziva respekt. I isto tako, nema sumnje da se uopšte ne uklapa u ovaj Tempo Midrange Hunter špil, o kome pričamo sve vreme u gornjem delu teksta. Ovo je pre svega kombo karta, koja priprema neku vrstu finišera za spori Control Hunter špil (da, taj mistični Control Hunter, mada je Spell Hunter koji se danas igra skoro pa praktično upravo to).

Prve dve stvari koje padaju na pamet jesu King Krush koji postaje 16/16 ili Leeroy Jenkins u kombinaciji sa Faceless Manipulator, za burst finišer od čak 24 Damage!

Sve ovo deluje veoma primamljivo na papiru, ali u praksi se zapitajte – kako i kada će Hunter uspeti da dođe do desetog poteza i da pritom preživi ili ne izgubi tablu? Hunter nema prirodnog načina da vuče karte iz špila, i zbog toga nikada nije bio kombo klasa. Sa druge strane, Emeriss nikada neće biti korišćen da tek tako čisto napuni vam ruku sirovom vrednošču iz istog razloga – nećete imati minione u ruci da “prime” njegov Battlecry, jer Hunter do desetog poteza ostaje prazne ruke.

Dakle, opet, neverovatno moćna karta koja bi bila apsolutno nenormalno jaka da je u bilo kojoj drugoj kasi, ali u Hunteru koji je gotovo uvek prazne ruke u odmaklom delu partije, ova karta će teško uspeti da ima neki veliki uticaj. Neko je u šali rekao jednu praktičnu istinu – ovo je zapravo buff za Priesta i druge Dragon deckove, kada dobiju Emeriss iz Bone Drake efekta.

Emerissu je “dozvoljeno” da ima tako moćan efekat samo zato što je ovo Hunter karta. Voleli bismo da Emeriss špil zaživi, mi znamo da ćemo ga prvi testirati jer deluje jako kul i moćno odigrati 16/16 King Krusha, ali nekako nam se čini da će to biti samo špil za zabavu, ne i ozbiljan takmičarski špil, i to je sasvim u redu, ni ne trebaju sve karte da budu takmičarske, ali je bitno da bar budu zabavne.

Uf, stigosmo nekako i do kraja, ako ste sve pročitali, hvala vam i svaka vam čast na posvećenosti, nadamo se da niste zažalili! Kao što vidite, Hunter i Warrior se oblikuju da budu Tempo Midrange klase, i na osnovu alata koje dobijaju čini nam se da će to i biti sasvim solidni špilovi i da će uspeti da se uguraju negde u vrh mete. Mi jedva čekamo da ih testiramo.

Novi tekst, sedmi po redu u The Witchwood analizi, nadamo se da stiže sutra, ali nemojte nas držati za reč. Do sledećeg čitanja, vidimo se!

AUTOR: Nikola “Sawovsky” Savić

Related Articles