Počela je nova HotS sezona i sa njom je stigao i patch sa velikim promenama za 2019. godinu, koje se ponajviše tiču načina na koji će timovi dobijati iskustvo, ali tu su i Armor promene kao i Hitbox promene heroja, o kojima ćemo govoriti u odvojenim tekstovima.
Što se tiče XP promena, prvobitni plan bio je da uništeni Fort i Keep više uopšte ne daju iskustvene poene, i da se umesto toga u lejnu nakon uništenog Forta u tom lejnu sa svakim trećim minion wave pojavi i jedan katapult.
Međutim, ti katapulti su bili previše slabi i zapravo su zamrzavali lane na protivničkoj strani koja je odatle mogla da sakuplja minion XP na siguran način, i time se zapravo gubila inicijativa da igrači unište Fort, jer u najvećem broju slučajeva je to zapravo značilo da ćete biti u zaostatku za iskustvom, sada kada Fort i Keep više ne daju XP.
Ove promene su bile na PTR serveru nedelju dana i propraćene su masovnim negodovanjem gotovo univerzalno svih, i igrača, i publike i ljudi iz zajednice. Negativna kritika bila je jaka do te mere da su mnogi prognozirali da će promene “ubiti” igru, i na kraju je reagovao i Blizzard i rešio da ipak promene ne budu tako drastične.
Zanimljivo među-rešenje je uvedeno, a to je da svaki put kada uništite Fort ili Keep, tim će dobiti 20% bonusa na pasivni XP koji se dobija tokom cele partije. Ovo zapravo daje inicijativu timovima da što pre unište Fortove, kako bi dobili benifit tog pasivnog povećanja, a ujedno i ne pravi nagle i drastične skokove u levelima, već postepeno nagrađuje timove. Nakon 5:15 minuta od trenutka kada uništite Fort, dobijate sav XP benefit i onda krećete da dobijate i više nego što je Fort davao ranije.
Sa druge strane, ovo više znači i da neće postojati ona comeback opcija da neki tim kasnije prosto uništi građevine i na taj način se vrati u partiju, jer oni tek tada dobijaju taj bonus na pasivni XP.
Mnogima se za sada generalno veoma sviđa ovo rešenje, jer uvodi nove strateške elemente i zapravo timovima daje razlog da ruše Fortove rano, a ujedno sprečava “snowball” mehanike gde jedan tim prosto zgazi drugi u početku zbog nagle razlike u levelu.
Ostaje nam sada da vidimo kako će se ove promene kroz testiranje pokazati u praksi. Ono gde se i dalje mnogi slažu da je potreban nekakav bonus, jeste snaga Katapulta, koji se sada i dalje pojavljluju kod svakog trećeg minion talasa nakon rušenja Forta, ali su sada toliko oslabljeni, da se na svoju prirodnu snagu vraćaju tek nakon 20. minuta partije, i videćemo da li će Blizzard u međuvremenu učiniti nešto da malo vrati staru snagu katapulta i učini ih ponovo iole bitnim.
Osim ovih promena, XP koji daju kule je smanjen za 50%. a XP koji daje osvajanje kampova je uvećan za 100%, tako da će i kampovi sada imati dvostruku značajnu ulogu, i kao način da pušujete lejn, ali i kao dodatni izvoz za XP.