Artifact izgubio 80% igrača za deset dana od izlaska

Artifact izgubio 80% igrača za deset dana od izlaska

Iako je Artifact najavljen na sceni kao nešto što će konačno napraviti pravu konkurenciju Hearthstoneu, što bi bilo zdravo i za sam Hearthstone, čini se da je Valve nekako uspeo sam sebi da puca u nogu sa brojnim postupcima koji su pretili da igra bude “death on arrival”, odnosno da propadne i pre nego što izađe.

Najveći problem bila je politika monetizacije, odnosno “plati za sve” pristup, koji je već u startu i najtvrđe fanove odbijao od igre. Valve je na ovo reagovao u zatvorenoj beti i preuzeo neke korake kako bi umanjio pritisak na novčanik igrača, ali čini se da sve skupa to nije pomoglo.

Ako pogledamo sajtove koji prate statistiku na Steamu, vidimo da je Artifact za svega desetak dana od izlaska uspeo da izgubi ogroman broj aktivnih igrača. Na vrhuncu prilikom izlaska, dostignuta od je brojka od oko 60 000 ljudi koji su aktivno igrali igru, a trenutno aktivno igra oko ~11 000 ljudi, što znači da je igra doživela vrtoglavi gubitak od skoro 80% populacije za manje od dve nedelje, i to svakako nije dobar trend niti pokazatelj za budućnost igre.

Među komentarima ljudi po ovom pitanju, osim lošeg pristupa monetizacije, pominje se i to da mnogima igra “prosto nije previše zabavna”, zatim brojni RNG momenti koji su uključeni u samo jezgro gejmplej mehanika i da često mogu da odluče meč, zatim to da se ne zna tačno koga igra cilja kao publiku, da li Dota igrače, dali Hearthstone igrače ili nekog trećeg, zatim to što igra nema tako jaku “lore” pozadinu kao što to ima Hearthstone sa WarCraft svetom iza sebe…

Pominje se i neverovatno velika nebalansiranost Heroja, odnosno da je ogroman broj Heroja praktično beskoristan i da se prodaje po ceni od 50 centi, a da svega par zaista vrede i imaju cene od 10+ dolara.

Sve ovo ne piše svetlu budućnost za trenutno stanje igre, tako da se nadamo da će Valve na vreme preuzeti neke korake pre nego što igra propadne.

Treba pomenuti i esport planove za narednu godinu, gde su MtG Online i Hearthstone postavili jake standarde, sa najavljenim sezonama vrednim 10 miliona dolaza za MtG Arenu i 4 miliona dolara za Hearthstone, dok je Valve najavio samo “veliki turnir od milion dolara” što nije ni približno ozbiljno kao što je ponudila konkurencija.

 

Related Articles