Warcraft III: Reforged – šta smo sve saznali o igri?

Warcraft III: Reforged – šta smo sve saznali o igri?

Jedna od verovatno najvećih vesti najavljenih na otvaranju ovogodišnjeg BlizzCona jeste povratak legendarnog WarCraft 3 u novoj verziji pod imenom Warcraft III: Reforged.

Nešto kasnije u toku večeri, održan je panel sa šest programera i dizajnera koji su u oko sat vremena, zajedno sa domaćinom, a to je bio legendarni Grubby, razgovarali o tome kako je tekao i kako teče proces rada na ovom remasteru i šta zapravo možemo da očekujemo od igre. Pre svega, rekli su da  je cilj Classic odeljenja u Blizzardu da kroz remasterovane verzije starih klasika Blizzarda, očuvaju te igre od zaborava i približe ih modernoj publici, a da pri tome suštinski ne menjaju ono što ih je činilo tako kultnim. To je proces koji su za počeli sa StarCraft: Remastered i sada nastavljaju sa Warcraft III: Reforged.

Naš generalni utisak o ovih šestoro ljudi iz klasik tima koji su bili na panelu je da su u pitanju ljudi koji zaista srcem i dušom vole ove igre i da žele da učine sve što je u njihovoj moći da im kroz ove projekte udahnu novi život.

Iako ono što vidimo na snimcima i slikama Warcraft III: Reforged izgleda veoma detaljno i kao da je miljama daleko od originalnog WarCraft 3, zapravo je neverovatna činjenica da je u pitanju potpuno isti onaj endžin u kome je WarCraft 3 pravljen, još krajem prošlog veka, kada je krenula produkcija igre. Ono što jeste promenjeno i praktično napravljeno ponovo iz temelja, jeste grafički element u tom endžinu, koji je zamenjen u potpunosti novim assetima, teksturama, modelima i animacijama koje izgledaju veoma detaljno i moderno, jer su umetnici sada u mogućnosti da premoste ograničenja.

Kako je to urađeno u tako starom pogonu igre? Tako što su programeri zaključili da su unutar endžina jedina ograničenja bila u smislu resursa i da sada u 2018. godini mogu da izvuku jako puno i donesu mnogo kvalitetniji izgled igri, jer moderni računari poseduju puno RAM-a i procesorske snage koja im to omogućuje. Pa tako sada imamo nešto što izgleda kao da je izašlo ove decenije, a ne u 2002. Naravno, za to je bilo potrebno puno pisanja novog koda, korekcije starog i uklanjanja gomile prepreka unutar starog koda, koji je igru “zaključavao” u njenim starim okvirima.

Kada su razmišljali o tome u kom pravcu bi trebalo da ide vizuelni dizajn karaktera Reforged verzije, desilo se nešto što nismo očekivali, a što se i vidi kod novih modela. Odlučili su se za realizam i prirodne fizičke proporcije, nešto što je poprilično strano WarCraft igrama pa čak i uopšte Blizzard igrama generalno.

I zaista, to se vidi kako na modelima heroja, tako i na modelima jedinica, kao što su Human Footman ili Orc Grunt, koji sada imaju izdužene figure i prirodne proporcije. Rekli su da im je parametar za to kako žele da izgledaju Ork i Čovek u WarCraft svetu sinematik za Mists of Pandaria, odnosno čovek i ork iz tog sinematika. Da imaju karakter i specifičnost, ali da ipak izgledaju prirodno i proporcijalno.

Cilj im je da igra, kada izađe, bude na Battle.net klijentu zajedno sa ostalim modernim Blizzard igrama, i stari endžin su zadržali upravo zbog toga što im je jako važno da ne podele igračku zajednicu. Dakle iako Reforged verzija izgleda kako izgleda, to je iza haube i dalje isti onaj WarCraft koji i sada igramo, samo izgleda lepše. Sa tim je postignuto da igračka zajednica uopšte nije podeljena, dakle i dalje će svi da igraju na istom sistemu, igraće istu igru, bilo da igrate “običan”, odnosno stari WarCraft ili Reforged, samo će izgledati drugačije u zavisnosti od toga koju verziju imate na vašem Battle.net nalogu.

Ovo ujedno znači i da “klasični” WarCraft 3 stiže na Battle.net , i da će da dobije sva ona tehnička poboljašnja koja će stići i sa Reforged verzijom i prelaskom na Battle.net, kao što su moderni sistem protiv varalica, bolja konektivnost, odsustvo laga i latencije, novi MMR i matchmaking sistem, i sva druga poboljšanja “tehničke” prirode. Takođe, gledaće da zadrže sve podatke i druge stvari igrača sa originalnih Battle.net naloga, jer im je želja da se ta istorija ne izgubi prilikom tranzicije.

Osim lepih novih modela i tekstura, Reforged dobija i gomilu novih animacija, koje igri daju života i osećaja veće realnosti, i kao primer je pomenut Grunt koji se češka sekirom po leđima dok ne radi ništa. Ipak, kako je u pitanju ista igra kao i “običan” WarCraft 3, morali su da gledaju dobro i da paze da ne menjaju ništa što je suštinski važno i bitno za gejmplej, dakle hitbox jedinica je ostao isti, animacije i tajming kod napada/magija ostaje isti, sve što na bilo kakav način utiče na gejmplej je ostalo isto, dok su kod animacija i izgleda koji ne utiču na gejmplej umetnici imali potpunu slobodu. Ovo je važno zbog situacija kada partiju igraju igrači gde neko ima običnu, a neko Reforged verziju igre.

Ovo ujedno znači i da će sve stare Custom mape, a znamo da je WarCraft 3 custom map zajednica ogromna i jedna od najključnijih za razvoj mnogih žanrova danas, moći da se pokreću i igraju normalno i na Reforged verziji. Na panelu je bilo pomenuto i da će moderi moći da svoje stare mape prosto importuju u novi Editor i da one automatski postanu osavremenjene, osim ukoliko nisu koristili neke asete i elemente koji su ubačeni van igre, ili ukoliko nisu koristili neku funkcionalnost koja je izbačena zato što je recimo predstavljala bag ili sigurnosni propust. Custom mape su veoma važan element WarCraft iskustva što je developerima veoma jasno i zato će novi Editor biti biti dat svima na korišćenje, poboljšan i obogaćen, te će tako omogućiti kreativnim moderima da iznova ožive svet WarCraft 3 custom mapa, sada uz pomoć svih novih alata i mogućnosti koje donosi Reforged verzija igre.

Sve nove zakrpe i rad na “kvalitet života” promenama koje je WarCraft 3 dobijao poslednjih godinu dana su deo ovog projekta, jer će, kao što smo pomenuli gore, to bio deo tranzicije WarCrafta na Battle.net. Ujedno, kao što smo videli sa zakrpom 1.30, Blizzard planira i da se veoma aktivno posveti dubokom i redovnom balansiranju igre, kako bi uneo svežinu u metu i kako bi pomogao nekim manje popularnim herojima i jedinicama da nađu svoje mesto pod suncem, ali se isto tako ispravljaju i mnoge druge nebalansirane stvari vezane za mape, predmete i druge detalje koji nisu vezani za same rase, i ovo je nešto čime će nastaviti da se bave i u budućnosti, dakle aktivna balans podrška za igru, i drago nam je da čujemo tako nešto.

Na kraju, pričalo se malo i o kampanji, bićemo potpuno iskreni u našem mišljenju – u pitanju je jedan od najboljih singlplejer sadržaja svih vremena. Legendarne priče i karakteri kroz koje smo prolazili nebrojano mnogo puta igrajući  Reign of Chaos i The Frozen Throne nam se sada vraćaju uz Reforged izdanje u potpuno osveženom duhu, svih 62 misija zaključno sa Rexxar kampanjom. Priča će naravno ostati nepromenjena, ali se tim svojski trudi da lokacije u kampanji obogati gomilom detalja i novina koje će svetu dodatno dati karakter, pogotovo sada kada je,16 godina kasnije, svet Warcrafta značajno obogaćen i nadograđen novim elementima, kroz WoW i WarCraft knjige. Jedan od detalja je recimo i to što će Arthas sa pratiocima u Stratholme (čuvena misija koju ipak nećemo spoilovati za slučaj da neko možda sada po prvi put odigra) ući sa južne strane u grad, što je sada uzeto kao kanon.

Naravno, i svaki od preko trideset kultnih karaktera koje smo upoznali kroz WarCraft 3 će biti tu, i Blizzard je sada svima njima napravio nove modele, bogate detaljima, kako bi se jasno isticali u odnosu na ostale “obične” heroje koje igramo u mutliplejeru, a koji su njihova klasa. Dovoljno je samo da dole pogledamo kako detaljno izgledaju Arthas, Uther i Jaina, i već nam prolaze žmarci kroz telo na pomisao da ćemo uskoro imati priliku da odigramo iznova kampanju u osavremenjenom izgledu.

Toliko za sada o Reforged, ovo je trenutno sve što smo saznali, i sigurno ćemo dobijati više informacija u narednim mesecima. Imajte na umu da je sve još uvek u “radnoj” alfa fazi igre, i da se još uvek očekuje veliki rad na finesema svih polja, tako da ovo što vidite, iako već sad izgleda sjajno, nikako ne predstavlja završni prizvod.

AUTOR: Nikola Savić

 

 

Related Articles