Fallout 76 – B.E.T.A utisci

Fallout 76 – B.E.T.A utisci

Fallout 76 predstavlja novi nastavak, ili možda bolje rečeno spinof, Fallout franšize, koji ima drugačiji pristup u poređenju sa prethodnim igrama serijala (Ako ne računamo Fallout Shelter) uvodeći multiplejer u celu jednačinu. Ipak, da li je Fallout 76 potpuno nova igra, ili je samo jedan mod za Fallout 4 predstavljen kao zasebna igra, još ostaje nepoznanica. Po prvim utiscima iz beta (B.E.T.A) verzije igre, nažalost, igra deluje veoma isprazno i neverno prethodnicima.

Premisa igre počinje u podzemnom skloništu 76 (Vault 76), gde vi pripadate, kao ono najsjajnije i najbolje što narod Sjedinjenih Američkih Država ima da sačuva(ili najbogatije i na vlasti). Nakon svega 25 godina od pada bombi(za razliku od prethodnih igara gde je prošlo 200 godina), bivate pušteni u divlju pustoš Zapadne Virdžinije. Ono što se odmah da primetiti, kada počnete svoju novu Fallout avanturu, jeste da je kreator lika potpuno isti kao onaj u Fallout 4. Nakon kreiranja lika i klasičnog SPECIAL sistema koje označava vaše sposobnosti, na vama je da ispunite misiju koju vam nadzornik (overseer) skloništa 76 zadaje i izlazite u pustoš. Glavni problem inače najvećeg aduta Fallout igara – priče, ovde jeste što ćete prvo primetiti da je igra potpuno oslobođena ikakvog prisustva NPC karaktera, odnosno svaka osoba na ogromnoj mapi je neki drugi „pravi“ čovek koji sa vama igra na serveru. Tako ćete uglavnom razgovarati, uzimati zadatke i otkrivati nove podatke o svetu sa kaseta i raznih robota koji će biti ono najblože NPC karakterima što igra poseduje. Ovo predstavlja veliki problem, s obzirom da svet deluje isprazno, dosadno i neintrigantno, što možda i jeste bila želja dizajnera igre, da se predstavi ogromna apokaliptična pustoš nakon nuklearnog rata, ali se taj momenat onda morao nadomestiti na neki drugi način, kako bi se svetu igre dao bar neki razlog da ga istražujete. Šteta za inače veoma raskošan i ogroman svet Apalačije (kako se zove mapa igre) koji je čak četiri puta veći od mape u Fallout 4, sa svim DLC dodacima zajedno.

Sama pucačka mehanika igre je u najvećem delu ostala ista, osim promena u VATS sistemu koji sada samo uspori vreme, umesto da ga potpuno zaustavi dok ga koristite, što je i logično jer igramo protiv drugih ljudi, a ne AI protivnika. Međutim, iako u novim Fallout igrama pucački deo nikada nije odisao kvalitetom, ovde ta mehanika deluje još nezanimljivije i izuzetno nezgrapno. Van pucanja, koje ćete najviše koristiti tokom igre, postoji i mehanika izgradnje vašeg kampa, baze ili utočišta koja se gotovo i ne razlikuje od one prisutne u Fallout 4, a i veći deo stvari o gejmpleju možete pročitati u našoj Fallout 4 recenziji, pošto su razlike stvarno minorne. Sam ostatak RPG sistema koji je bio prisutan u prethodnim Fallout igrama je većim delom nepromenjen.

Grafički gledano, igra je veliki podbačaj. Na momente igra izgleda znatno lošije od Fallouta 4, mutne teksture se veoma često javljaju, a ni grafički bagovi nisu nepoznanica. Često će se neprijatelji odjednom pojaviti ispred vas, kao i veliki broj do tad neučitanih tekstura. U određenim momentima igra ima toliko grafičkih problema sa efektima kao što su sunčevi zraci i efekti vode, da ćete pomisliti da igrate neku PS2 igru, doduše svemu ovome makar pomaže činjenica da je ovo „najzeleniji“ Fallout do sada. Okruženja, kada grafika to dozvoli, su veoma verno i lepo prikazana. Duh zapadne Virdžinije i mitologija iste je dosta verno preneta u klasičnom ruhu Fallout estetike. Sve ovo je nažalost zamaskirano velikim grafičkim propustima, pa nam ostaje samo da se nadamo da će barem grafički bagovi biti ispeglani u nekoj meri do izlaska igre.

Jedan od glavnih aduta Fallouta 76 jeste PvP i zajednički sadržaj, tj. zajedničke borbe protiv jačih neprijatelja u igri. PvP nažalost je realizovan na prilično čudan i veoma iritantan način s obzirom da ako želite da ubijete protivničkog igrača on mora vama da uzvrati napad, inače je besmrtan. Iako ovo deluje dobro na papiru, u praksi se desilo nebrojeno puta da igrači samo ignorišu napade drugih igrača, dok bi PvP deo gubio smisao osim ako ne naletite na nekoga raspoloženog za borbu, što je retkost. Sam PvP borbeni sistem funkcioniše potpuno isto kao i protiv AI protivnika, tako da VATS vam je na raspolaganju i svi perkovi za borbu koje ste izabrali.

Iako je u pitanju beta verzija igre, performanse na računaru, gde smo mi testirali igru, pa i na drugim platformama na osnovu iskustva ljudi sa interneta, pokazuju znatno velike propuste, s obzirom na to da igra koristi isti endžin kao Fallout 4. Igra i pri jačim konfiguracijama zna da pravi velike probleme, gde bi framerate oscilirao oko 25 slika po sekundi. Sve to bi došlo uz paket nemalog broja bagova što, iako nije iznenađujuće za Bethesda igre, predstavlja ozbiljan problem, i veći i nego u prethodnim igrama.

Sve ovo nas ostavlja samo da se nadamo da će razvojni studio ispraviti dobar deo problema, kako grafičke tako i tehničke prirode, do izlaska igre sredinom meseca, i da ćemo makar videti nešto što ne izgleda kao mod za Fallout 4 koji košta 60 dolara.

AUTOR: Nikola Aksentijevć

Related Articles