Hearthstone: Koje će karte u Hall of Fame?

Hearthstone: Koje će karte u Hall of Fame?

Bliži nam se polako nova rotacija u Hearthstone standard formatu, kada će se i zvanično završiti druga Standard godina od uvođenja formata, godina “Mamuta”.

Iz Standarda u Wild format tada odlaze setovi karata iz 2016. godine: Whispers of the Old Gods, One Night in Karazhan i Mean Streets of Gadgetzan.

Ovo će se desiti neposredno pred dolazak prve ekspanzije ove godine, dakle negde krajem marta ili početkom aprila.

Ipak, gotovo izvesno sa odlaskom pomenuta tri seta, doći će i do odlaska nekih karata iz Classic/Basic setova u takozvani “Hall of Fame”. Hall of Fame je mesto gde karte iz osnovnih setova odlaze u Wild jer su previše dominantne i prvi put je uveden prošle godine, kada su u Hall of Fame otišle karte Sylvanas, Azure Drake, Ragnaros, Conceal, Ice Lance i Power Overwhelming.

Blizzard je najavio da će do ovakvih promena dolaziti kod početka svake Standard godine, tako da nas nešto slično očekuje i sada, ali postavlja se pitanje – koje će karte otići u Hall of Fame? Ovih šest su naši “dežurni” krivci.

 

Ice Block

Ice Block

Krenućemo od najlakšeg izbora jer je gotovo sto posto sigurno da će Ice Block ići u Hall of Fame. Sama karta je najveći prestupnik kod zajednice i univerzalno najviše tražena karta za slanje u Hall of Fame, ali to ni nije toliki “dokaz” koliko činjenica da je i sam Blizzard u nekoliko navrata nagovestio vrlo otvoreno da će se to desiti.

Ma koliko vaš autor voli ovu kartu, odnosno špilove koje ona omogućava, moramo se ipak složiti da je ovo realnost. Možda i nije toliko problem u samoj karti, kada se ranije znalo da igrate protiv maksimalno dva primerka, ali danas se dešava da iz raznoraznih random efekata protivnik povuče i do 4-5 primeraka Ice Blocka, pa ga ubijete i pet puta i to opet nije dovoljno.

Prosto, karta i previše “vara” i omogućava raznim varijacijama Mage špilova da pobede u situaciji gde se protivnik oseća pokradeno jer je trebalo da dobije igru.

Control Mage špilovi “ove generacije” već imaju nove i drugačije načine preživljavanja, pa je i to još jedan dokaz da Blizzard planira da pošalje ovu kartu u Wild. Imamo Frost Lich Jaina koja daje praktično “beskonačni” heal koji ipak deluje fer, i imamo Arcane Artificer koji sjajno podržava nove varijacije “Big Spell” mage arhetipova.

Tako da, čini se da se bliže poslednji dani “varanja” sa Ice Block u Standard formatu.

Wild Growth

Karta koja nam iskreno ne bi ni pala na pamet da nije nedavno postala predmet upravo ovakvog razgovara, na osnovu “šuškanja” iz Amsterdama.

Ali onda, kada malo razmislimo, i ima smisla. Tačno je, ova karta predstavlja nekako suštinu onoga što čini Druida, najosnovniji oblik “rampovanja”, odnosno bržeg generisanja mane na uštrb odricanja karata. Ipak, problem sa ovom kartom je što praktično svaka druga “ramp” karta koju dobijemo za Druida ili bude u potpunosti zasenjena Wild Growthom ili bude dovoljno dobra da se igraju oba i onda imamo Druide koji u četvrtom potezu imaju po 7-8 mana.

Prosto rečeno, limitira čuveni “design space” odnosno prostor za dizajniranje drugih dobrih ramp karata, jer svaka mora da bude neverovatno dobra da bi parirala Wild Growthu, a to stvara neizbalansirano rampovanje.

 

Acolyte of Pain

 

Acolyte of Pain

Iznenađuje vas da vidite njega na listi? Razmislite opet. Gotovo da nema Control ili Combo špila koji ne igra ovu kartu, ako izuzemo Warlocka, jer je prosto najpouzdaniji i najbolji neutralni način da vučete karte. Warrior sa raznoraznim Whirlwind efektima, Priest sa Wild Pyromancer kombinacijama, Mage sa Hero Power pingom, Paladin u kombinaciji sa Aldor Peacekeeper… Gotovo po pravilu svaki sporoji špil koji želi da vuče karte ima akolajta u špilu.

Jako je teško izmisliti novi neutralni način vučenja karata koji bi se zapravo igrao, jer jednostavno ne može da parira Sledbeniku Bola u odnosu na investiciju i potencijalni “povrat” investicije koji daje. Čak iako vučete samo jednu, niste baš zadovoljni, ali niste ni tužni, a već sa dve i više ste “na konju”.

Ako pogledamo silne neutralne karte koje su u međuvremenu izlazile sa vučenjem karata, primetićemo da se praktično jedino The Curator igrao, dok se sve ostale karte za vuču igraju iz Basic seta, i gde najviše dominira upravo Acolyte of Pain, tako da nas uopšte ne bi čudilo ako završi u Wild formatu, odnosno u Hall of Fame.

 

Leeroy Jenkins

 

Liroje druže, priznajem, oduvek sam te mrzeo i zaista mislim da je vreme da odeš u penziju. Karta koja je i pored nerfova jedna od najigranijih neutralnih legendarnih, jer prosto savršeno leže u bilo kakav Aggro/Burst/Combo špil, gde predstavlja neutralnih 5 instant damagea za 5 mane, što ni jedna druga karta ne može da ponudi.

Gotovo da nema aggro špila koji ga nije igrao i gotovo da nema odvratnijeg osećaja nego kad čujete kako se sa protivničke strane čuje “LEEEEROOOYYYY JEEEENKIIINSSS” dok vi brzo klikćete “Concede” ne želeći da protivniku date tu slast da vas ubije.

Bilo kao finišer u Aggro špilu, ili kao kombo karta u Miracle Rogue/Combo Warlock, Liroj je jednostavno oduvek bio meta karta i zato mislimo da je vreme da ode i da nekim drugim kartama priliku da zasijaju. Uostalom, i sam Blizzard je priznao da je “Charge” mehanika bila greška i pokušava da polako to ispravi uvođenjem novih i zanimljivih načina da nam predstavi ovu mehaniku, a da to ne bude samo za čisti “face damage”.

 

Alexstrasza

Alexstrasza

Iako trenutno baš nije meta karta, definitivno jedna od onih koja zatvara prostor za dizajn raznih karata, jer je uvek bila deo gotovo svakog kombo špila.Od OTK Molten Giant Warriora, preko Freeze i Quest Magea, Combo Warlocka, Control Warriroa… Alex je uvek bila prijatelj svakog špila koji želi da “postavi” protivnika na 15 života, pa je samim tim kreacija bilo koje karte koja na neki način može da utiče na burst od 15 damagea opasna, jer je potencijalno jako nebalanisrana u kombinaciji sa Alex.

Zato mislimo da je Alex veoma jak kandidat za selidbu u Wild, jer će uvek predstavljati muku dizajnerima i postavljati pitanje “da li će ovo biti problem sa Alex?”.

 

Gadgetzan Auctioneer

Gadgetzan Auctioneer

Poslednja karta je verovatno jedan od favorita da zajedno sa Ice Block ode u Wild. Ni povećanje od jedne mane nije pomoglo da Aukcionar bude manje korišćen, štaviše, sa godinama se čini kao da ga sve više i više špilova koristi. Igrao ga je Raza Priest, igra ga Miracle, igraju ga razne varijacije Druida… Prosto, svaki špil koji želi da što brže povuče svoj kombo, igraće Aukcionara, i zato svaki put kada Blizzard dizajnira neku jeftinu spell kartu, ona potencijalno može da bude problematična u špilu sa aukcionarem.

Da ga dalje nerfuju više nema smisla, pa zato mislimo da će Blizzard umesto toga jednostavno poslati ovog Goblina sa “najboljim dilovima bilo gde!” da svoje šeme radi u Hall of Fame, odnosno u Wild format.

Ovih šest karata su nam glavni favoriti kao karte koje će potencijalno otići iz Classic seta u Hall of Fame, odnosno u Wild. Pored njih kao počasno pominjanje skrećemo pažnju na Doomsayera, ali se nadamo da ga Blizzard neće tamo poslati jer često predstavlja jedini odgovor i jedino rešenje za agresivne tempo špilove.

Često veoma problematična karta je i Shadowstep, jer stvara neke veoma moćne kombinacije kao što je ona sa pomenutim Lirojem ili trenutno popularno vraćanje Prince Keleseth ili dok je Quest Rogue bio jak. Ipak, kako je Conceal već otišao u Hall of Fame, ne mislimo da će Rogue izgubiti još jednu kartu, tako da je verovatnije samo da će ona u nekom trenutku videti samo nerf.

Koje će karte po vama otići u Hall of Fame?

AUTOR: Nikola Savić

Related Articles