Frozen Throne analiza: Paladin+Druid specijal!

Frozen Throne analiza: Paladin+Druid specijal!

Sinoć smo imali prilike da vidimo nekoliko novih Paladin karata koje nam stižu u Knight of the Frozen Throne ekspanziji, kada nam je otkriveno da će mladi princ Arthas biti novi Hero portret za paladina, a danas nam je i Thjis otkrio novu Paladin kartu, tako da je prava prilikamo da u našem serijalu analiza uradimo jedan Paladin specijal, uz dve bonus Druid karte.

Ukoliko ste propustili ranije analize, možete ih naći na sledećim linkovima:

Analiza prvih 5 Frozen Throne karata

The Frozen Throne analiza #2

Frozen Throne analiza: Blood Razor, Mountainfire Armor, Ghastly Conjurer i Professor Putricide!

Frozen Throne analiza: Prince Taldaram, Nerubian Unraveler, Blood-Queen Lana’thel, Vampiric Poison i Sindragosa!

A sada da pređemo na današnju analizu.

 

Light’s Sorrow

Novo Paladin oružje koje vidimo u Frozen Throne ekspanziji. Na internetu ga već posprdno nazivaju Lights Justice za 4 mane, kažu da je Blizzard uspeo da napravi gore oružje i od neslavnog Poisoned Blade…dakle, sve u svemu, mnogi misle da je ovo jedno od najgorih oružja ikada, ali mi ne bismo rekli da je baš tako.

Da se razumemo, ne kažemo ni da će Light’s Sorrow harati metom, samo kažemo da je daleko od loše karte. Dovoljno je da mu se dva puta aktivira efekat i već ste dobili  za jednu manu jeftiniji Assassins Blade, koji samo može da nastavi da raste.

Inače, kao što ćete videti u nastavku teksta, Divine Shield je jedna od glavnih tema Paladina u ovoj ekspanziji, a već imamo solidan broj kvalitetnih Divine Shield karata ili Divine Shield sinergije u ovoj klasi, tako da je aktivacija ove karte mnogo lakša nego što možda mislite. Već neko vreme u Wild formatu se veoma ozbiljno igra regrut Token Paladin, koji se poprilično zasniva na sinergiji sa Steward of Darkshire, što od ovog oružja može napraviti pravo čudovište.

Tako da pravo pitanje nije da li je ova karta jaka ili nije, mi mislimo da u odgovarajućem špilu i te kako jeste jaka, pravo pitanje je da li može da se takmiči sa nezaobilaznim Paladin 4-mana oružjem u vidu Truesilver Champion, jer nema Paladin špila koji ne igra Truesilver, a budimo realni, mesta za četiri 4-mana oružja u špilu nema.

Ukoliko se izrodi neki dovoljno jak Divine Shiled Paladin špil, možemo videti Light’s Sorrow kao izbor u tom špilu koji će imati primat u odnosu na Truesilver, i to je dobro, jer za igru nije zdravo da se jedno isto oružje 4 godina igra u svim mogućim Palain špilovima.

 

Howling Commander

 

Karta koju nam je jutros otkrio Thjis, još jedna karta sa Divine Shield sinergijom. Dug smo put prešli od loših Draw karata poput Gnomish Experimenter, do ove koja je po ceni i statsima slična, ali po efektu eonima daleko.

Howling Commander ima veoma loše statse za 3 mane, mislim da je to svima jasno kao dan. Ali ipak, ne toliko loše da eventualno tu i tamo trejduje sa nekim jeftinim minionom protiv nekog Aggro/Token špila, što je sasvim dovoljno kada znamo koliko je jak njegov efekat, koji je glavna zvezda ove karte.

U kartičniim igrama “tutor karte”, odnosno karte koje ciljno vuku specifične karte iz špila, su uvek bile veoma moćno oružje, a ova karta je upravo to. Ukoliko tako napravite špil, možete recimo garantovano povući legendarne kao što su Tirion i Wickerflame Burnbristle, što je neverovatno moćan efekat. A tu je i novi Bolvar Fireblood, i kome ćemo govorit ispod

Iako ima Divine Shield sinergiju, ovu kartu ne vidimo toliko u takvom tipu špila, već više kao prekopotrebni Draw mehanizam za neke sporije Paladine, kao što su Nzoth Paladin ili klasični Control Paladin, gde ćete ciljno želeti da vučete specifične karte iz špila.

Puno ljudi ovu kartu upoređuje sa Stonehill Defender, jednom od najvećih prikrivenih zvezda prošle ekspanzije, ali mislimo da to poređenje nije na mestu, jer karte ispunjavaju drugačije uloge i jedna nudi konstantnost, a druga potencijalni dodatni value.

Ono gde možemo da poredimo karte, jeste mage secret tutor karta iz Ungoroa, Arcanologist, koja je uvredljivo jaka i svakako ne zaslužuje da ima tako dobre statse za tu cenu i efekat.

U svakom slučaju, Howling Commander je definitivno karta koja će se igrati u mnogim Paladin špilovima, jer je su ovakvi efekti uvek bili dokazano jaki.

 

Corpsetaker

 

Iako je Corpsetaker neutralna, a ne Paladin karta, nekako nam prirodno izgleda da je ubacimo u Paladin specijal jer verujemo da će se u 90% slučajeva igrati upravo u Paladin špilovima, i u po kojem Shamanu ge ćemo samo Alakir praktično da ostvari sve uslove.

Nema šta, nećemo biti neki stručnjaci ako kažemo očigledno – ovo je neverovatno jaka karta, na ivici da bude OP, Dr. 4 kako je već zovu. Efekat Corpsetaker teksta je poprilično lako ostvariv u Paladin špilovima, praktično samo ako imate Wickerflame Burnbristle u špilu, već ste dobili još dve njegove kopije.

Trebamo doduše napomenuti da efekat gleda samo preostale karte u špilu, a ne sve karte sa kojima ste krenuli partiju, tako da u smislu redosleda odigravanja ima malu anti-sinergiju, jer obično želite da Wickerflame Burnbristle bude igran turn 3, ali onda Corpsetaker neće kopirati njegove ključne reči, jer se više ne nalazi u špilu.

Naravno, ne možemo a da ne primetimo izostanak Charge kopiranja, jer bi onda ova karta bila težak otrov.

U svakom slučaju, ne moramo ovde trošiti previše reči, jednostavno neverovatno jaka karta koja će posebno biti jaka protiv aggro špilova, i čini nam se da će njena snaga možda čak pogurati i povratak Silence karata u metu. Ukoliko u Constructed i ne bude toliko jaka usled različitih faktora, u areni će gotovo sigurno biti obavezan pick  draftu, jer praktično da nema špila koji ne draftuje bar po koju Taunt/Divine Shield kartu, a i Lifesteal će postati prisutniji sa novom ekspanzijom.

 

Bolvar Fireblood

Ah, jadni Bolvar, nakon 3 godine i GvG seta, ponovo nam se vraća, sada u njegovom izmučenom izdanju nakon Wrathgate izdaje. Pre nego što prećemo na samu kartu, moramo prvo da kažemo – art karte izgleda fenomenalno, čista desetka.

A sad, što se same karte tiče, dakle kao što vidite sam koncept je ostao praktično isti, u smislu cene, statsa i “budži attack” efetka. Ono što je drugačije je umesto što attack raste za +1 umiranjem vaših miniona dok vam je Bolvar u ruci, ovde attack raste za +2 dok je Bolvar Fireblood na tabli, svaki put kada vaš minion izgubi Divine Shield, računajući tu i samog Bolvara, koji takođe ima Divine Shield.

Zaista ne znamo šta da kažemo o ovoj karti i mnogo toga će zavisiti od toga koliko će dobro Divine Shield sinergija da radi. Za 2 Divine Shielda postaje 5 mana 5/7 što je ok, dok za 3 već postaje 5 mana 7/7 što je veoma moćno, ali gde zasita želimo takvu kartu? To nam deluje kao što što bi želeo agresivan špil kao finišer kartu, ali da bi smo ga budžili moramo da trejdujemo naše Divine Shiedove, što je suprotno od agresije. Mada, istina, to isto za nas može raditi i protivnik, ali on će svakako gledati da to uradi na način da neutrališe novog Bolvara.

Tako da Bolvar Fireblood ipak više deluje kao neka midrange/tempo karta u potencijalnom novom Divine Shield Midrange Paladinu. Nije problem sa ovom kartom to da je loše, koliko jednostavno ne deluje vredno truda i statusa legendarne karte.

Čak je i originalni Bolvar bio slab pre svega zbog mete u kojoj su dominirali Silence efekti i Big Game Hunter, koji su jednostavno u potpunosti gasili ovu kartu. Njih više nema i zato novi Bolvar može da deluje malo više preteće u tempo špilu kao finišer.

Nažalost, nismo sigurni kolika će to biti i realnost, jer na kraju, čak i da proradi dobro, Bolvar Fireblood ne donosi nikakav “utility” u špil, nego čiste, sirove statse, a to neke druge karte umeju da rade bolje.

 

Fatespinner

 

Nova mehanika – tajni deathrattle! Ovo je ono što želimo da vidimo u svakoj ekspanziji, interesantne nove mehanike i interakcije sa što manje RNG efekata, a što više donošenja odluka i “mind games” momenata.

Iako je svega 3 HP, realno, poprilično malo za pet mana, ono što ovu kartu čini apsolutno sjajnom je njen Choose a Deathrattle efekat. Ne samo što možete potpuno da zbunite protivnika, već ćete ga i naterati da povlači neke neoptimalne ili čak loše poteze, ukoliko veruje da zna koju ste stavku izabrali.

Istina, često će biti očigledno šta je izabrano u zavisnosti od stanja na tabli kada Fatespinner bude odigran, ali to ne mora uvek da bude tako i upravo zbog toga se možete poigravati sa protivnikom. Ne morate da imate punu tablu miniona da bi uzeli +2/+2 bonus, i onda sledeći potez napunite tablu i trejdujete Fatespinnera za 2/2 vašoj celoj tabli.

Ili ga možete igrati u nekom Token Egg Druid špilu (sa kartama kao što su Devilsaur Egg i Runic Egg) gde možete bukvalno ili dati +2/+2 vašim “jajima” da bi trejdovali ili očistiti protivniku tablu dok istovremeno “otvarate” vaša jaja.

Jednostavno, mogućnosti sa ovom kartu su ogrmone, a da ne govorimo o tome da je ovo još jedna od “skill test” karata koja će nagrađivati dobre igrče i kažnjavati loše, upravo ono što je Hearthstoneu potrebno.

Na kraju, trebamo li i pomenuti da je ovo u svojoj osnovi i 3 damage AoE za druida? Nešto je što klasi neverovaton falilo, i verujemo da će se Fatespinner igrati u mnogim sporijim Druid špilovima bukvalno samo radi tako dobro board clear efekta.

Sjajan dizajn i zabavna nova mehanika, karta koju jedva čekamo da vidimo u igri.

 

Hadronox

Došli smo i do Druid legendarne, pauka Hadronox. Pogledamo statse, vidimo 9 mana za 3/7 i zapitamo se šta je ovo kog đavola, a onda vidimo efekat i zinemo. Efekat je nesmunjivo veoma jak, ali sa velikim brojem slabosti

Dakle ono što je nesumnjivo loše je što koristite 9 mana da bi odigrali 3/7 miniona koji ne radi apsolutno ništa u trenutku kada uđe u igru i protivnik može potpuno da ga ignoriše i nastavi da vas ubija, a čak će možda i sledeći potez biti teško da ga ubijete, jer to želite. Idealno bi bilo kada bi imao i sam Taunt, ali to bi već bilo previše.

Neki ljudi žale što efekat nije battlecry, umesto deathratle, ali se pitamo da li ti ljudi razumeju koliko bi to bilo neizbalansirano, jako je teško imati counter-play za tako nešto. To što je efekat deathrattle čini kartu ranjivom pre svega na već pomenuto ignorisanje ili na silence efekte, i na karte kao što su Hex i Devolve.

Sa druge strane Deathrattle ima i svoje prednosti. Može da služu kao zaštita od masovnog čišćenja table, jer protivnik ne želi da ukloni Hadronoxa i tako vam ponovo napuni tablu. To što je Deathrattle ga čini i sjajnim anti- Dirty Rat minionom, jer u životu niste bili tužniji nego kad vam N’zoth izleti iz ruke zbog Dirty Rata, dok ćete ovde i dalje imati potencijal da se Hadronox aktivira.

Svakako karta koja ima potencijal i koja nas podseća na late game win condition minione kao što su pomenuti Nzoth ili Kelthuzad. Valja napomenuti da transforisamne karte sa Tauntom se vraćaju kada Hadronox umre, kao što su Druid of the Claw i Shellshifter u svojim taunt formama. Sa druge strane karte koje su Taunt dobile nekim bafov, između ostalog i Ancient of War, se ne vraćaju u igru.

Ljudi već spekulišu o nekom novom potencijalnom Hadronox Nzoth Druidu, jer se sam Hadronox vraća sa Nzothom. Jeste, u pitanju je neverovatno “greedy” ideja, ali ostaje nam da vidimo.

U svakom slučaju, definitivno karta koja definiše špilove i oko koje se prave čitavi deckovi, a da li će oni uspeti da budu i dovoljno jaki da bi se probiil u metu, ostaje nam da vidimo.

Toliko u ovom tekstu, već smo se i previše raspisali, u sledećem ćemo se pozabaviti kartama Abominable Bowman, Bearshark, Voodoo Hexxer, Sanguine Reveler i Animated Berserker.

Related Articles