Juče je bio drugi dan prezentacije Hearthstonea na Gamescomu. Imali smo prilike da gledamo live stream gde su voditelji pričali sa developerima, a specijalni gost je bio i Kripparian koji je dao svoje viđenje do sada poznatih stvari iz The Grand Tournament ekspanzije. Ono što je svakako najviše zanimalo ljude jesu nove karte, koje nisu izostale, pa smo videli i pet novih karata na prezentaciji i plus još jednu kartu koja je pobedila u glasanju na sajtu. Možemo slobodno da kažemo da ni jedna od objavljenih karata nije razočarala i da sve deluju igrivo i uzbudljivo, pa da vidimo o čemu se radi:
WARHORSE TRAINER
Sa Blackrock Mountain avanturom 2/4 je bio standard za 3-drop minione sa nekim efektom ( Flamewaker, Imp Gang Boss, Blackwing Technician), i to su uglavnom bile dobre karte koje su našle svoje mesto u kvalitetnim špilovima. Warhorse Trainer je više uporedljiv sa 3 mana minionima koji imaju slične efekte, a to su Raid Leader i Leokk. Oba navedena miniona daju +1 Attack svim friendly minionima, ali imaju svoje mane, Raid Leader je svega 2/2 za 3 mane što ga čini izuzetno slabim i najčešće trjeduje loše, pa je zbog toga loša karta čak i u areni. Jadni Leokk je odlična karta, ali je najmanje omiljen od 3 Animal Companiona, što je i mana te karte, pošto za 3 mane daje minione u vrednosti 4-dropa, ali sa rng efektom, pa nećete uvek da dobijete ono što vam u tom trenutku treba.
Da se vratimo na Warhorse Trainera. Još jedna karta koja podržava Paladin hero power i svakako još jedan dobar 3 drop za Paladina, nakon Mustera i Aldor Peacekeepera. Ova karta deluje kao nešto što bi se najbolje uklopilo u agresivne Paladin špilove, ali nije nemoguće da ga vidimo i u Midrange Paladinu jer može da ima i defanzivnu i ofanzivnu ulogu. Midrange Paladin češće teži da izvuče value iz svojih regruta, pa je možda Trainer pravi način da se osigura ekstra trejd, pogotovo u kombinaciji sa sjajnom Muster for Battle kartom. Naravno tu su i nove karte koje omogućavaju hiperprodukciju regruta ( Justicar Trueheart, Silver Hand Regent…), pa možda vidimo i neki potpuno novi deck koji se zasniva na maksimalnoj sinergiji regruta i ostalih karata koje ih podržavaju poput ovih navedenih i naravno Quartermastera.
LIVING ROOTS
Ovo je jedna od onih karti za koju jednostavno već na prvi pogled shvatite koliko je fenomenalna i svestrana. U igri su do sada Preist (Holy Smite) i Hunter ( Arcane Shot) imali karte koje za jednu manu nanose 2 damagea. Living Roots ne samo da može to, već po potrebi ima i drugu opciju da summonuje 2 1/1 Saplinga. Ova karta je toliko svestrana da se sjajno uklapa i u Ramp Druidu, u Token Druidu, u Combo Druidu, u OTK Malygos Druidu…
Odlična je na početku partije kada vam omogućava sjajan način da se rano borite protiv agresivnih deckova, bilo uklanjanjem stvari kao što su Knife Juggler i Flame Imp ili stvaranjem 1/1 miniona da se bore protiv Face Huntera i Aggro Paladin 1 hp miniona. Pomaže da imate rano prisustvo na tabli bez da imate jeftinog miniona u decku, što poboljšava Joust mehaniku koja nam takođe dolazi sa ovom ekspanzijom. Može da služi kao dodatni damage prilikom Savage Roar+Force of Nature komboa ili Prilikom Malygos OTKa( One Turn Kill) uz Moonfire. Spell koji stvara dodatne tokene je kao stvoren i za povratak u život token Druida sa Violet Teacher kombinacijama. Jednostavno, sjajna karta koja će naći svoje mesto u mnogim top tier Druid deckovima.
CHARGED HAMMER
Veoma zanimljiva i veoma čudna Shaman karta . Za 4 mana kristala 2/4 možda deluje malo, ali i nije toliko strašno koliko može da bude, a sasvim dovaljno da pomogne u ranoj kontroli table. Tempo gubitak igranjem ovoga turn 4 može da bude solidno velik, ali je Doomhammer turn 5 još veći gubitak tempa, pa to Shaman igrači i dalje rado čine jer vredi. Pri ocenjivanju ove karte, ljudi imaju tendenciju da kažu da je veoma spora, zato što je više doživljavaju kao aggro kartu, iako je ova karta definitivno rađena sa Control Shamanom na umu. Novi hero power koji se dobija je svakako sjajna stvar, ali je pitanje koliko može da koristi Shamanu. Karta je takođe kontradiktorna sa ostalim Shaman kartama iz ekspanzije koje guraju Totem sinergiju, ali to može da bude i pozitvna stvar, pošto otvara i nove mogućnosti da Shamana, odnosno mogućnost control shamana, nešto što se iz ekspanzije u ekspanziju čini sve realnijim, ali je još rano da pričamo o tome dok ne vidimo ostale karte iz ekspanzije i zatim ih i testiramo neko vreme.
FLASH HEAL
Preist kao healing klasa konačno je dobio najefikasniju Heal kartu u igri, odnos mane i dobijenog Healtha daleko nadmašuje ono što nude Healing Touch (Druid) i Holy Light (Paladin). Čak 5 Healtha za svega 1 manu je svakako impresivno, a ipak, ako igrate ovu kartu u vašem decku, u 90% slučajeva je nećete koristiti za lečenje. Prva vrednost ove karte stiže u kombinaciji sa Auchenai Soulpriest, kada ova karta tek postaje neverovatna. Sa Flash Healom i Mind Blastom potencijalno se stvara jedan opasan burst Priest deck. Stavite tu još i Emperora, Malygosa, Velena, puno karata za kontrolu, puno vuče karata i ko zna šta može da ispadne od toga. Flash Heal je sasvim ok i u klasičnom Ctrl Priestu, pomaže aktivaciju Wild Pyromancera, opet radi odlično sa Auchenai Soulpriest, izvlači vas iz opasnosti protiv Aggro/Burst deckova… Ipak, pitanje je da li će tu uspeti da se izbori sa Light of Naaru, koji healuje nešto manje ali vam stvara i Lightwardenku koja potencijalno može da bude izuzetno opasna.
ALEXSTRASZA’S CHAMPION
Karta koja je pobedila na poslednjem glasanju sa sajta. Drago nam je da vidimo da Blizzard nije digao ruke od Dragon sinergije i nadamo se da ćemo videti još kog novog dobrog Dragona u ovoj ekspanziji. Nema šta puno da kažemo o ovoj karti, ukoliko ispuni uslove 3/3 Charge za 2 mane je apsolutno sjajan minion, dok ni 2/3 nije toliko loše, no sasvim prosečno. Ali prvo pitanje je kakvu ulogu treba ova karta da ima u potencijalnom Dragon Warrior špilu? Dragon špilovi su spori control špilovi, pa sigurno nećete da chargujete u protivničkog heroja, dok je za ranu kontrolu table već zadužena sjajna Fiery War Axe. Jedino kao potencijalna dodatna ispomoć za čišćenje table u početku partije, uz već opremljenu sekiru. Izuzetno teška karta za analiziranje zato što je vrednost uloženog i dobijenog sjajna, ali je teško odrediti špil u kome će se uklopiti. Art na karti je inače sjajan, i Alex šampion se odlično uklapa u klasu koja možda i najviše koristi Alexstraszu od svih klasa.
FIST OF JARAXXUS
Poslednja karta za danas je uzbudljiva zbog nečega što prvi put vidimo u igri, a to je benefit od diskardovanja karte. Pesnica Jaraxxusa je karta ispod proseka, 4 mana za 4 random damagea je jednostavno loše, ALI, ukoliko odbacite ovu kartu iz ruke, efekat dobijate besplatno. Ova karta čini da se ne osećate loše sa Doomguardom u ruci i to je pozitivno. Izuzetno zanimljiv efekat za koji se nadam da će Blizzard istraživati više u budućnosti, jednom kada vidi kako se ova karta bude ponašala u praksi. Iritirajuće je to što se damage random nanosi, jer ćete ponekad želeti damage na heroja, a nekad da počistite određenog minona, ali je verovatno bilo previše zahtevno za UI da se dizajnira targetovanje dok se karta odbacuje, ili su jednostavno bili lenji, i to je jedino što mi se ne sviđa kod karte, ali je efekat sjajan i možemo lako da vidimo bar jedan primerak ove karte u agresivnim Zoo deckovima, ili možda u Malygos OTK špilovima, ipak to možda malo teže, pošto je meta damagea nasumična, a OTK želi da gađa heroja.
Toliko od karata danas, na glasanju na sajtu su trenutno dve epic karte, jedna Paladin i jedna Warlock, pa vidite koja vam se više sviđa i glasajte da nam se otkrije u ponedeljak – http://us.battle.net/hearthstone/en/expansions-adventures/the-grand-tournament/